chapter 9. The future belongs to me

"Ariana, om du vill kan du följa med mig och mitt crew på middag ikväll?" sa Justin när Pattie och Scooter hade gått. "Du behöver inte byta om, det du har på dig är perfekt!" sa han och jag nickade, "Ja tack" sa jag och vi reste oss för att åka iväg till Justins hotell.

"Om du ändå kan bo här i LA varför stannar du då på hotell?" frågade jag Justin när vi satt i bilen, han ryckte på axlarna. "Ska jag vara helt ärlig så har jag ingen aning, Scooters idé" Han sa 'Scooter' som om de skulle förklara allt så jag frågade inte mer om det.

"Jag kan vänta här i lobbyn om du vill" sa jag och Justin skakade på huvudet och skrattade, "Haha, var inte löjlig, följ med mig upp" sa han och jag följde villigt med honom till hissen. När hissdörrarna öppnades hördes en melodi, hissmusik, trevligt. Justin klickade på översta våningen, såklart, skulle jag väntat mig något annat av en superstjärna? Jag var väldigt ivrig över att få följa med Justins crew på middag. Det var ganska skönt också att de erbjöd mig att följa med eftersom jag inte har haft tid att samla ihop pengar till mat idag.

"Så varför sjöng du på gatan?" sa Justin mjukt och kollade mig i ögonen när vi åkte upp i hissen.          "Jag tjänade pengar till mat" sa jag tyst och hoppades på att Justin inte skulle höra men självklart gjorde han det. "Va? really? åh, det visste jag inte" sa Justin medlidsamt, "nej, varför skulle du annars ha frågat?" sa jag lite ironiskt och han skrattade. "men varför? Bor du här i LA?" Jag tog ett djupt andetag innan jag svarade. " Nej, jag bor i Manhattan,  just nu bor jag här på ett hotell men har inga pengar kvar." sa jag och ryckte på axlarna åt honom. "Åh, jag är säker på att mitt crew kan fixa ett rum åt dig" sa han medlidsamt men jag skakade på huvudet. "Nej det behövs inte, det funkar ganska bra just nu" sa jag och han nickade osäkert och hissdörrarna öppnades. Precis framför hissdörrarna var en stor dörr och jag kände själv hur jag tappade hakan. Bakgrundsmusiken från hissen hördes fortfarande när vi gick ut, Justin tog fram ett kort ur fickan och touchade den mot handtaket. Ett klickljud hördes och dörren gick upp. Justin gick raka vägen till badrummet och jag blev stående stirrandes i dörren. "Wow" sa jag tyst för mig själv innan jag ruskade på huvudet för att komma tillbaka till verkligheten. Mitt rum var inget jämfört med det här, jag gissar att hela mitt hotellrum sammanlagt var lika stort som hans badrum. Jag gick och satte mig i en av de skinnklädda sofforna och satte på teven.

Efter 20 minuter öppnades badrumsdörren och automatiskt drog jag blicken åt det hållet vilket jag inte skulle ha gjort. Jag vände genast tillbaka ansiktet mot teven och begravde det i mina händer. Det pinsammaste var att Justin troligtvis sett alltihop eftersom jag kunde höra hans skratt.                                 Det enda han hade haft på sig var en vit handuk som han satt löst vid midjan. "Gå bara och byt om!" sa jag till honom när jag fortfarande hörde hans skratt. Jag vågade inte kolla upp igen förrän jag hörde hur en dörr slogs igen.

Förlåt för att jag inte har gett er något chapter på sjukt lång tid! Kände mig särför tvungen att skriva ihop ett jättesnabbt!! FÖRLÅT igen! kommer förhoppningsvis ett till chapteer senare ikväll!! xx
EMY


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Super bra :D mmeeerrraa !!!!

2012-01-29 @ 13:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0