Chapter 8. The future belongs to me

Jag satt ensam längst fram i publiken och kollade på Justin när han hade sitt soundcheck, jag lyssnade och njöt av hans ljuvliga röst som var så mjuk och så sjukt bra. Jag nynnade med lite till hans musik och kollade på honom lite till innan jag kollade ner i mina papper jag fått av Scooter. Jag skulle sjunga Rolling in the deep, grenade , so sick och några fler.
Scooter och jag hade tidigare idag, gått  igenom vilka låtar jag var säkrast på och det var de låtarna som stod på pappret och som jag skulle sjunga. Jag började sjunga låtarna för mig själv om och om igen innan jag kände en hand på min axel och jag hoppade till. "Din tur tjejen, och förresten... Din röst är amasing" sa Justin och log mot mig. Jag rodnade lite innan jag gick iväg backstage där jag fick en mikrofon och lite info om hur det funkade med ljus och sånt. Jag gick upp på scenen och började sjunga när musiken satts igång.
Det var en helt obeskrivlig känsla att få höra sig själv och titta ut över hela arenan som skulle vara fullsatt imorgon. Jag log och hade så kul under hela tiden och allt gick rätt till med musik och ljuset. När jag gick av scenen möttes jag av Justin som kramade om mig.
"Du är awesome Ariana" sa han glatt och jag kände lyckan inombords. Det betydde så mycket för mig att självaste Justin Bieber står framför mig och säger hur bra jag är på att sjunga. "Tack" sa jag och kände hur det hettade till lite om kinderna, jag var inte den bästa på att ta kritik. "Hey, rodna inte" sa han och skrattade lätt, han tog min hand och vi gick iväg till några soffor där Scooter och någon kvinna satt.
"Det här är min mamma Pattie, mamma det här är Ariana." sa Justin och jag skakade hand med Pattie.
"Jag ser att ni två kommer bra överens, bra" sa Scooter och log. "Jag hörde din soundcheck och din röst är helt underbar" sa Pattie och log mot mig. Gosh kan inte alla sluta säga så jag kan inte ta mer snart. "Åh, tack" sa jag bara och satte mig ner i andra soffan bredvid Justin. "Hur har du lärt dig att sjunga sådär?" sa hon sedan,    
"Jag har lärt mig själv anar jag." sa jag och log lite prövande mot Pattie som såg lite förvånad ut.            
"Jag hittade henne när hon satt på en parkbänk här i La, hon sjöng och spelade på sin gitarr." sa Scooter stolt och jag kände hur jag började rodna igen, det var så pinsamt. Jag försökte gömma ansiktet i mina händer men Justin tog bort dom hela tiden, jag blev lite irriterad men sa inget. "Really! vilken tur vi hade " sa Pattie och skrattade. "Åh, turen är på min sida" sa jag och hon log mot mig. Jag hade en bra känsla i magen om att Pattie gillade mig vilket kändes rättskönt.

Kände mig tvungen att lägga upp ett nytt chapter så skrev ihop det jättesnabbt och hoppas att ni gillar det!!!! PUSS !


Kommentarer
Postat av: Emma

Skit bra, woohoo :D

2012-01-15 @ 21:25:21
Postat av: Jasmin

jättebra! Längtar till nästa. men gör du länkbyten? Kommentera min blogg ifl, så lägger jag till dig när du lagt till mig (:

2012-01-18 @ 15:38:08
URL: http://mydirectionstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0