Chapter 5. The future belongs to me

När jag kom fram till hotellet bestämde jag mig för att ta en välbehövd dusch. Jag tog med mig matchande rosa underkläder in till badrummet och hoppade in i duschen. När jag duschat klart satte jag upp håret i en turban och startade min dator. Jag hade inte ens startat den under de två veckor jag har vart här så det kändes väldigt befriande. Det första jag gjorde var att gå in på facebook, jag hade inte ens vart inne på facebook med min iphone, rädd för vad alla hade skrivit.                            Jag hade fått många oroliga mail och 50 nya händelser. De flesta händelser var från Aimee som hade kommenterat och skrivit i loggen minst 1000 gånger kändes det som. Jag valde att inte svara på några frågor alls eftersom jag vet att pappa brukar kolla upp mig genom facebook och jag vill inte ta några risker nu när allt går så bra här. Los Angeles var verkligen staden för mig kändes det som, som om jag aldrig skulle tillbaka till Manhattan. Jag ska stanna här i LA och tillslut kanske till och med köpa en egen lägenhet. Jag log åt tanken, ingen mer pappa. Jag skrattade för mig själv och fortsatte sedan hålla på med datorn i en timme till. Jag kollade runt på twitter också, jag kände inte för att logga in på skype nu, bara massa jobbiga frågor så jag hoppade över det och stängde av datorn istället.       Det har verkligen vart en enormt bra dag, första riktiga måltiden på två veckor plus att jag ska få uppträda i någon arena här i LA. Det har alltid vart min dröm. Mitt i allt tänkande plingade min mobil och jag höll andan medan jag sträckte mig efter telefonen. Det hade blivit en reflex sen samtalet från pappa. Jag andades ut när jag såg att det stod "Scooter Braun" på skärmen. Jag blev genast ivrig istället och öppnade sms:et.

"Hej Ariana, Jag hoppas du är ledig imorgon för du ska prova ut kläder till ditt uppträdande //Scooter"

Jag blev genast ivrig och knappade snabbt in ett svar.

"Ja, jag är ledig hela dan! vilken tid? /Ariana" skrev jag och satt tålmodigt med mobilen framför mig i väntan på svar. Det var helt tyst i hotellrummet tills min mobil plingade till igen.

"Jag hämtar upp dig 10am, vart bor du?"

"perfekt! jag är på 'solty hotel' " skrev jag snabbt tillbaka innan jag la ifrån mig telefonen och gick in i badrummet för att ta bort handduken från håret och satte i mousse och silkesdroppar innan jag kammade igenom håret och gick och la mig i den inbjudande sängen.

Jag somnade med ett leende på läpparna. Imorgon skulle bli perfekt!

Chapter fem ute! FÖR ETT TILL CHAPTER VILL JAG HA MINST 3 KOMMENTARER!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Gryyymt! :D

2012-01-06 @ 20:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0