Chapter 12. The future belongs to me

Halva filmen hade nästan gått och jag satt som ett plåster på Justin, mitt hjärta dunkade och jag kände av rädslan för den här filmen i hela magen. "Hahah, är du okej Ariana?" sa Justin och tog sin ena arm om mig för att dra in mig mer i sin famn. "nej, vad tror du?" sa jag andfått och vände bort blicken från teven och tryckte händerna för öronen så jag inte skulle höra vad som hände.                                                   Efter nån minut tog Justin bort mina händer så jag var tvungen att lyssna. Precis då hörde jag hur min mobil började ringa och jag skrek rakt ut av rädsla vilket inte var så smart eftersom Justin slängde sig på golvet framför soffan för att få skydd och jag struntade helt i den läskiga musiken från teven och började skratta, jag höll mig för magen då jag börjat få kramp av allt skrattande. "hey, sluta skratta och svara på din mobil istället!" sa Justin irriterat och jag drog upp mobilen från bordet och svarade samtidigt som Justin pausade filmen. "Hej det är Ariana" sa jag och hade ingen aning om vem som ville mig något den här tiden. "Ariana! snälla säg vart du är! Jag klarar inte av att vara utan dig! snälla svara mig bara vart du är så åker jag med dig. Du ska inte gå igenom det här ensam och jag vill inte vara kvar här om inte du är här!" hörde jag Aimee säga desperat. fint. mitt sms räckte tydligen inte för att få henne att förstå. Jag kände hur det började tåras i ögonen och gjorde allt för att inte tårarna skulle rinna över.                                                                                                                                     "Du såg vad jag skrev Aimee, jag är ledsen. Men du kan inte veta vart jag är. Har pappa vart på dig?" det sista frågade jag och kände av oron i min egen röst, Justin la en beskyddande arm om mig och jag log milt mot honom. "Han har ringt mig hela tiden men jag blockade honom igår" sa hon tyst. "förlåt" var det enda som kom ur mig och där brast det, tårarna forsade ner för mina kinder och jag klarade inte av att prata mer med Aimee. "jag älskar dig, någon dag ses vi igen Aimee" sa jag och la på. Jag la tillbaka mobilen på bordet innan jag torkade bort mina tårar med baksidan av handen.                                     "Är du okej?" frågade Justin och jag kunde inte undgå att höra oron i hans röst. Det var alldeles tyst i hotellrummet, läskigt tyst så jag tryckte på play så filmen skulle fortsätta igen. Jag satt med fötterna upptryckta nära mig i soffan, aldrig att jag skulle våga ha de på golvet.

Vi tittade klart på filmerna, vi avslutade med komedin som var väldigt skönt att vi gjorde annars skulle jag nog aldrig våga flytta mig ifrån den här soffan. Justin fick dra mig ifrån soffan för att jag skulle flytta på mig. Jag gick efter honom hela tiden, rädd att han skulle försvinna av någon mystisk anledning eller att en demon skulle flyga in i honom och vilja mörda mig.

"Vad har du gjort med armen?" Justin tog ett hårt tag om min arm så jag inte skulle kunna dra undan den. Inne på badrummet var det ljust, så ljust att Justin såg tydliga ärr på min ena överarm.                 "Gjort illa mig" sa jag och lyckades ta mig ur hans grepp. Justin kollade skeptiskt på mig innan han tog upp sin tandborste för att borsta tänderna. Jag gjorde som han och började borsta tänderna jag med.

Jag gick in i mitt sovrum och insåg på en gång att det skulle bli en lång och hemsk natt. Det fanns en anledning till att jag aldrig såg på skräckfilmer. Jag tror att allt som händer i skräckfilmerna är fullt möjligt i 'verkligheten' också. Jag drog mitt täcke efter mig, gick med kudden under armen och tassade ljudlöst mot Justins sovrum. Det enda som hördes efter mig var täcket som släpades mot marken. När jag kom in till Justins rum log han mot mig där jag stod i dörröppningen. "Rädd?" var det enda han sa och jag nickade desperat. Han skrattade åt mig innan han satte sig upp och klappade på platsen bredvid sig som en chest att jag skulle lägga mig där. Jag gick villigt fram och la mig med mitt täcke över mig, innan jag visste ordet av det somnade jag tryggt.




VAD SNÄLL JAG ÄR! ett till chapter idag! kommentera för fler :D <3


Kommentarer
Postat av: Mig :)

Jätte bra!! :))

2012-02-05 @ 09:36:20
Postat av: ellen

Skit bra! Jo jag har börjar skriva en novell om Jelena,skulle du kunna göra en enkel design? Svara på detta via mail! :D KRAMAAARRR!!

2012-02-05 @ 19:06:08
URL: http://jelenaisthekey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0