chapter 10. The future belongs to me

Jag satt med hela Justins crew och Justin förståss på en av de finaste restaurangerna i LA och kunde inte låta bli att le lite åt den tanken. Innan vi åkte hit så hade Justin satt på sig en lila munkjacka och ett par vanliga "Swag jeans" som han kallade det. Runt omkring oss var det ett sorl av röster, folk skrattade och pratade med varandra. Själv satt jag mest tyst och gjorde allt för att inte få ögonkontakt med någon. Scooter pratade mest om resten av Justins turné som han tydligen var ute på. Jag blev lite nyfiken och sneglade på Justin som blinkade med sitt högra öga mot mig. Jag började skratta och en sekund senare märkte jag att jag gjort ett misstag. Flera blickar vändes mot mig och Scooter som satt bredvid mig öppnade munnen för att bara prata med mig. "Ariana, Jag har en sak jag ska fråga dig senare." jag stelnade direkt till och kollade oroligt på Scooter vilket han märkte och skrattade lätt. "Ta det lugnt, inget farligt, en rolig sak. Hoppas jag i alla fall!" sa han och jag kunde slappna av igen. Jag tog en sista klunk av min coola innan alla började resa sig från bordet, jag följde de andras exempel och ställde mig upp jag med. Jag gick bredvid Justin ut genom dörrarna där vi stod och väntade på de andra. "Vad tycker du om mitt crew?" sa han och log brett, "de är väldigt trevliga" sa jag och log brett tillbaka.

"Ariana, jag och Justin har pratat och han övertalade mig faktiskt att låta dig sova i Justins hotellrum så du slipper betala ditt eget. Jag accepterar inte ett nej så vi tre åker direkt till ditt hotell nu för att packa ihop." sa Scooter och pekade på mig Justin och sig själv när han sa "vi tre".                                                "Jag vet inte... jag vill betala mitt eget rum, det går bra som det är. Det är ju bara en natt." sa jag och Justin himlade med ögonen. "Kom bara" sa han och drog mig i armen och vi hoppade in i en svart Range Rover. Scooter körde och jag satt ensam i baksätet eftersom Justin hade satt sig fram.                         Helt plötsligt tvärnitade Scooter, jag kastades fram och kände hur bältet brände till mot axeln.  "Jävla idiotförare!" skrek han. Jag svalde lusten att skrika rätt ut av obehag, tryckte istället handen mot min axel som ännu inte läkt ordentligt och log ett fakeat leende ifall någon skulle kolla bak. "Förlåt för det! gick det bra?" sa Scooter oroligt, "det gick bra." sa jag tyst och kämpade emot smärtan jag hade i axeln.  "Är du säker?" sa Justin som vänt sig om efter att ha hört tvekandet i min röst. "Ja" sa jag kort och kollade ut till vänster genom fönsterrutan.

"Justin, hjälp henne med sina saker, jag väntar här i bilen." sa Scooter, jag öppnade dörren och började gå mot ingången. Jag kände hur Justin slöt upp vid min sida men sa inget om det lite halvt skrotiga hotellet. Jag gick raka vägen till mitt rum och in i badrummet. "Behöver du hjälp med att packa någonting?" hörde jag Justin säga från den lilla hallen. "Nej jag ska bara packa ner det här från badrummet , allt annat är redan i resväskan under sängen." sa jag lugnt och några sekunder senare hörde jag det skrapande ljudet från resväskan mot golvet. Jag gick till Justin och slängde ner allt i resväskan och stängde sedan igen den. Jag skulle precis dra upp den från golvet men Justin hann före. "Jag tar den" sa han bara och jag insåg direkt att det inte var någon idé att tjata emot så jag gav honom nöjet att dra resväskan. Själv stoppade jag ner laptopen i sitt fodral, behöll den i min famn och slängde ryggsäcken över min friska vänstra axel innan jag tog gitarren i handen. "Det var allt antar jag" sa jag och dubbelkollade med blicken över rummet. "let's go" jag skrattade åt Justins barnsliga röst och gick ner till receptionen för att lämna nyckelkortet. Jag orkade inte ha kvar det, kunde lika gärna boka ett nytt rum sen när Justin och hans crew hade åkt.

Gulligt av mig att skriva chapter 10 va? ;) haha nämen! förlåt , har haft huvudvärk i över en vecka och ska till doktorn pga av det plus att jag alltid får headrush och är yr mm. är aprädd, men hoppas det inte är ngt allvarligt! wish me luck! PUSS!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Awesome ett till :-)

2012-02-03 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0